Tuesday, March 30, 2021

A quote from my reading today

"In love we find out who we want to be; in war we find out who we are."

(from the Nightingale, by Kristin Hannah)

我對這句話很有同感。

這說起來實在很幼稚。  我自己不斷的幻想各種的故事,曾經有一個工程師,有一個記者,有一個編劇者,有一個舞者,有一個球員,一個武功高手,一個偵探。。。  我甚至曾經和自己說,在現實裡我做不到我希望的,至少可以在幻想裡虛構出一個我認為完美的,夠資格去愛別人的人。 現在看到這句話, 讓我想到也許我把現實看作一場戰爭,也顯出我的原貌。  小瑋曾經問我,你到底做了甚麼?  什麼也沒做,除了想希望在想像中架構一個理想的自我形象,甚麼也沒有。  


"If I had told him the truth long time ago, or had danced and drunk and sung more, maybe he would have seen me instead of a dependable, ordinary mother.  He loves a version of me that is incomplete.  I always thought it was what I wanted: to be loved and admired.  Now I think perhaps I'd like to be known."

(from the Nightingale, by Kristin Hannah)


No comments: